پیوند ها
چاي - word (..doc) - دانلود,مقاله,چاي,,دانلود
قسمتی از متن :
مصرف چاي سبز مانع از ابتلا به سرطانها مي شود :
چای به ویژه چای سبز دارای ترکیباتی با عنوان ترکیبات تانن و آنتی اکسیدانها است که با مصرف آن ، مانع از ابتلای فرد به سرطانها می شود.
چاي به ويژه چاي سبز داراي تركيباتي با عنوان تركيباتتانن و آنتي اكسيدانها است كه با مصرف آن ، مانع از ابتلاي فرد به سرطانها ميشود.
دكتر سيد علي كشاورز ، متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار مهر با چاي سياه و قرمز بسيار بيشتر ، قوي تر و غني تر است و داراي تركيبات گياهي آني اكسيدان است كه مي تواند از بروز بيماريهاي قلبي و عروقي و برخي سرطان ها پيشگيري كند.
وي اظهار داشت: برخي ديگر از انواع جاي به ويژه چاي سياه نيز حاوي مواد مفيدي نظير فلور است كه با ورود به بدن از طريق مصرف چاي باعث استحكام دندان ها و استخوان هاي بدن خواهد شد.
اين متخصص تغذيه تصريح كرد: با وجود مزايايي كه مصرف چاي دارد بايد طي روز به ميزان مناسبي نظير 3 تا 4 فنجان مصرف شود كه آن هم بايد از چاي به شيوه رقيق استفاده شود چرا كه نوع غليظ آن مي تواند باعث عوارضي براي مصرف كننده در آينده شود.
وي اظهار داشت: مصرف تعداد مناسب چاي كم رنگ به واسطه ميزان كافئين در آن مي تواند باعث رفع خستگي در افراد مصرف كننده شود ضمن اينكه خاصيت ضد سرطاني هم دارد اما نبايد در مصرف چاي طي روز افراط كرد
2_ اثر حفاظت بخش چاي سبز در برابر سرطان :
تحقیقات نشان می دهد چای سبز به افراد کمک می کند دفاع متابولیکشان را در برابر سموم موثر درایجاد سرطان افزایش دهند
اثر حفاظت بخش چاي سبز در برابرسرطان
تحقيقات نشان مي دهد چاي سبز به افرادكمك مي كند دفاع متابوليكشان را در برابر سموم موثر درايجاد سرطان افزايش دهند.
به گزارش ساينس ديلي كاتچين هاي چاي سبز در مقاديري معادلبا آنچه در 8 تا 16 فنجان نوشيدني آن موجود است و توليد آنزيم ها ي متعلق بهخانواده گلوتاسيون s - ترنسفراز GST را افزايش مي دهد. آنزيم هاي
GST دردفاع بدندربرابر مواد شيميايي و ديگر توكسين هاي مسبب سرطان نقش مهمي دارند و اين آنزيم هامواد سرطان زا را به مواد شيميايي غير سمي تبديل مي كنند.
3_ چاي سبز رشدسلولهاي سرطاني را به تاخير مياندازد
در چاي سبز آنتياكسيداني وجود دارد كه با برقراري پيوند با پروتئين موجود در سلول سرطاني رشد اينسلولها را به تاخير مياندازد.
به گزارش خبرگزاريدانشجويان ايران(ايسنا)،منطقه آذربايجان شرقي، پژوهشگران ميگويند كه پس از نوشيدنيك يا دو فنجان چاي سبز غلظت اين آنتي اكسيدان به حدي ميرسد كه براي جلوگيري ازرشد تومورهاي سرطاني مناسب است.
پيشتر نيز كشف شده بودچاي سبز از ابتلا به سرطانهاي پروستات، ريه و سينه پيشگيري ميكند ولي مكانيسم آنهنوز مشخص نشده است.
سيگاري ها چاي سبز بخورند
یک پژوهشگر از دانشکده پزشکی دانشگاه ییل به تازگی مقاله ای مروری را منتشر کرده که در آن پاسخ این معما را که در بین پژوهشگران به نام تناقض آسیاییها مشهور است، مصرف بالای چای و به ویژه چای سبز میداند
آسيايي ها با وجود استعمال بسيار زياد سيگار و قليان , كمتر از مردم ساير قاره ها به بيماري هاي قلبي عروقي و سرطان مبتلا مي شوند . يك پژوهشگر از دانشكده پزشكي دانشگاه ييل به تازگي مقاله ايي مروري را منتشر كرده كه در آن پاسخ اين معما را كه در بين پژوهشگران به نام<تناقض آسياييها> مشهور است، مصرف بالاي چاي و به ويژه چاي سبز ميداند. دكتر باوئر سامپايو استاد و رئيس بخش جراحي عروق در اين دانشگاه و سرپرست اين پژوهش كه نتايج آن را در مجله كالج آمريكايي جراحان به چاپ رسانده و همكارانش براي انجام اين پژوهش بيش از 100 مطالعه آزمايشگاهي و باليني را درباره چاي سبز مرور كردند.آنها به اين نتيجه رسيدند كه يك احتمال براي پاسخگويي به معماي آسياييها ميتواند مصرف چاي سبز باشد كه بسياري از مردم آسيا به طور ميانگين روزانه 1/2 ليتر از آن مصرف ميكنند. اين پژوهشگران ميگويند چاي سبز حاوي نوعي ماده آنتي اكسيدان است كه از اكسيد شدن كلسترول بد خون جلوگيري ميكند. اكسيد شدن كلسترول بد خون يكي از عوامل كليدي گرفتگي سرخرگها و بيماري قلبي است. دكتر سامپايو ميگويد :<اين ماده آنتي اكسيدان، همچنين تجمع پلاكتها و تشكيل لخته در رگها را كاهش ميدهد و چربي خون را تنظيم ميكند و به اين ترتيب انسان را در برابر بروز بيماري هاي قلبي عروقي محافظت ميكند.> وي ميافزايد:<براي درك و روشن شدن كامل نحوه اثر چاي سبز،انجام مطالعات بيشتر ضرورت دارد.ما شواهد محكمي در دست داريم كه مصرف چاي سبز يك عادت مفيد غذايي است كه علاوه بر پيشگيري از بسياري بيماري هاي مزمن،به درمان آن ها نيز كمك مي كند.با اين حال، يقينا بهترين و قويترين راه براي پيشگيري از بيماري هاي قلبي عروقي و سرطان،ترك سيگار است.
تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است