پیوند ها
نام فایل : تاثير شيوه هاي آموزشي بر دانش آموزان
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 8
حجم : 5 مگابایت
تاثير شيوه هاي آموزشي بر دانش آموزان
حفظ کردن و به خاطر سپردن و يادآوري مجدد آموخته ها يکي از مهارتهاي دانش آموزان است تا حدي که آن را معياري براي سنجش ميزان معلومات و بهره هوشي دانش آموز مي دانند به طوري که به هر ميزان حجم آموخته ها يا بهتر بگوييم محفوظات بالاتر و سرعت يادآوري آنها کمتر باشد، دانش آموز از معلومات بيشتر و بهره هوشي بالاتري برخوردار است اما آيا مي پذيريم که بسياري از اين معلومات تنها محفوظات طوطي واري است که پس از مصرف به سرعت از ذهن گريخته و براي يادآوري مجدد آنها نياز به مطالعه مجددشان است چرا که بي ترديد اصول صحيحي براي آموزش آنها و در نتيجه به ذهن سپردن شان وجود نداشته است. بررسي دو شيوه آموزشي «حافظه محور» و «خلاق» و اثرات آموزش حافظه محور در دانش آموزان پيش دبستاني و دبستاني بحثي است که به آن مي پردازيم. پرسش اين بررسي از آنجايي آغاز شد که پژوهشگران به بررسي تاثير حفظ کردن و آموزش هايي از اين دست بر روي کودکان کند (ديرفهم) پرداختند و اين پرسش براي آنها مطرح شد که موفقيت تحصيلي و اصلاح نواقص آموزشي کودکان کند با حفظ کردن و آموزش به شيوه «حافظه محور» چه نتايجي را به دنبال خواهد داشت؟ پژوهشگران پس از بررسي بر روي اين گروه از کودکان، آموزش هاي خود را متوجه کودکان عادي کردند و به مقايسه و بررسي دو شيوه آموزشي «حافظه محور» و «خلاق» در کودکان يا بهتر بگوييم دانش آموزان پيش دبستاني و دبستاني پرداختند. پژوهش هاي اوليه بر روي دانش آموزان کند نشان دادآموزش بر مبناي حفظ کردن آموزه ها تاثير بسيار اندکي بر روند آموزشي اين قبيل کودکان دارد تا حدي که در بعضي موارد منجر به ترک تحصيل آنها مي شود. شايد بتوان تنها تاثير شيوه آموزشي حافظه محور در کودکان کند را همگام شدن مقطعي اين کودکان با کودکان تيزهوش و حتي عادي دانست که اين تاثير نيز بي ترديد مقطعي و بسيار گذراست. اما بعضي نيز معتقدند حفظ کردن يا آموزش «حافظه محور» نوعي مناظره و مباحثه شخصي است که باعث مي شود آموزه ها با تکرار به ذهن سپرده شده و ذهن پرورش بيابد و عقيده دارند اين شيوه بويژه در دوره آموزش پيش دبستاني بسيار کارا و مفيد است. اشاره کرديم که در پژوهش هاي نخستين تاثير آموزش «حافظه محور» بر روي کودکان يا همان دانش آموزان کند (ديرفهم) بررسي شد؛ اما نياز بود تا اين شيوه آموزشي و در کنار آن «آموزش خلاق» با دقت بيشتر و بر روي طيف گسترده تري از دانش آموزان مورد تجزيه و تحليل قرار بگيرد و نتيجه تاثير آموزش حافظه محور و خلاق بر روي دانش آموزان عادي و خلاق نيز بررسي شود. به همين منظور سه پرسش به عنوان پيش فرض هاي بررسي دو شيوه آموزشي- حافظه محور و خلاق- مطرح شد؛1- بازده يا پيامد آموزش به شيوه حافظه محور (حفظي) چه تاثيري بر ميزان فراگيري دانش آموزان دبستاني و پيش دبستاني داشته و در صورت تغيير شيوه آموزشي چه تحولاتي ايجاد خواهد شد؟ 2- شيوه آموزشي حافظه محور چه تاثيري بر روند آموزشي دانش آموزان خلاق دارد؟ 3- شيوه آموزشي حافظه محور چه تاثيري بر روند آموزشي دانش آموزان کند و دانش آموزان عادي دارد؟ براي اين منظور چيزي حدود 20 هزار دانش آموز پيش دبستاني و دبستاني انتخاب شدند که از اين تعداد چيزي حدود 11 هزار و 843 نفر در آزموني شرکت کردند که 471 نفر در گروه دانش آموزان حفظي (آموزش به شيوه حافظه محور) و 10 هزار و 255 نفر نيز در گروه دانش آموزان خلاق گروه بندي شدند و 8 هزار و 157 نفر باقي مانده از تعداد کل نيز به عنوان دانش آموزان عادي در نظر گرفته شدند. (1117 نفر نيز از گروه تحت آزمون- 11 هزار و 843 نفر- باقي ماندند که در بخش بعدي درباره آنها صحبت خواهيم کرد.) تعداد 20 هزار دانش آموز تحت بررسي از هزار و 80 مرکز پيش دبستاني و دبستاني با شيوه آموزشي حافظه محور، هزار و 117 مدرسه و مرکز پيش دبستاني با شيوه آموزشي «خلاق» و 141 مدرسه و مرکز پيش دبستاني بدون هيچ خط مشي خاص آموزشي انتخاب شدند. پژوهش ها در سه مرحله به ترتيب شامل پاييز 1998 تا بهار 1999 ميلادي، پاييز 2000 تا پاييز 2001 ميلادي و پاييز 2001 ميلادي تا پاييز 2002 ميلادي انجام شد.گفتني است در پاييز 1999 ميلادي گروهي نيز به عنوان گروه تصادفي (رندوم) از ميان گروه هاي مختلف انتخاب شده و يک بار نيز بررسي به صورت جداگانه بر روي آنها انجام شد. اين تعداد همان تعداد هزار و 117 نفر باقي مانده بودند که 910 نفر از آنها به عنوان گروه رندوم يا تصادفي در پاييز 1999 ميلادي تحت بررسي قرار گرفتند و 207 نفر باقيمانده به عنوان گروه «شاخص» از همان ابتدا فقط تحت تعليمات ويژه با شيوه آموزشي «خلاقيت محور» قرار گرفتند. اين گروه 207 نفره از آن جهت انتخاب شدند تا احتمال هرگونه خطا به صفر رسيده و اگر در گروه آموزش خلاقيت محور (10 هزار و 255 نفري که قبلابه آنها اشاره کرديم) احتمال خطا و آموزش به شيوه حافظه محور مشاهده شد، در نتيجه آزمون اشتباهي رخ ندهد. از سوي ديگر پژوهشگران قصد داشتند تا نتيجه آموزش به شيوه «خلاقيت محور» در گروه شاخص (207 نفر-) که پيش از اين هيچ گاه تحت آموزش با شيوه «خلاقيت محور» قرار نداشتند- را با دانش آموزاني که احتمالادر دوره اي از آموزش خود به شيوه حافظه محور آموزش ديده بودند و اکنون در گروه «خلاق» قرار گرفته اند، مقايسه کنند. نتايج نخستين پژوهشگران با بررسي گروه هاي مختلفي که ذکر شد، دريافتند شيوه آموزشي «حافظه محور» يا بهتر بگوييم «مدارس حافظه محور» به طور متوسط در مقايسه با مدارس بدون شيوه آموزشي خاص موفق ترند. پژوهشگران در ادامه پژوهش هاي خود به نکات جالبي درباره مدارس و مراکز آموزشي پيش دبستاني «حافظه محور» دست يافتند: - اندازه کلاس هاي اين مدارس يا مراکز آموزشي پيش دبستاني بسيار کوچک است - ارتباط ميان والدين دانش آموزان بيشتر بوده و اغلب از شيوه آموزشي مدرسه راضي نيستند - نظم و انضباط به صورت ويژه در کلاس رعايت مي شود - هر کلاس، اجتماعي خصوصي از دانش آموزان است که اين اجتماع تمايلي به برقراري ارتباط با ساير کلاس ها ندارد-اين مدارس و مراکز آموزشي پيش دبستاني اغلب در حومه شهرها واقعند- ميزان ثبت نام در اين مراکز پايين است. کودکان مراکز پيش دبستاني و دانش آموزان مدارس حافظه محور در مقايسه با همسالان خود در مراکز پيش دبستاني ومدارس خلاقيت محور تفاوت هاي فردي بسياري نيز دارند که از آن جمله مي توان به اين نکات اشاره کرد: - اغلب کودکان و دانش آموزان مراکز پيش دبستاني و مدارس حافظه محور متعلق به خانواده هاي طبقه پايين اجتماع هستند- خانواده تک والدي هستند، به دليل مرگ، طلاق و يا ترک خانواده يکي از والدين - خانواده ها پرجمعيت بوده و پدرسالار يا مادرسالار هستند و کودک جايگاه چنداني در خانواده ندارد- در ميان فرزندان يا والدين، معلوليت بويژه معلوليت ذهني ديده مي شود- درآمد خانواده بسيار پايين بوده و متکي به فرزندان بزرگتر و گاه فرزندان کوچک است- اغلب اين کودکان زودتر از سن قانوني وارد مراکز پيش دبستاني و در نتيجه مدرسه مي شوند (به دليل ناهمخوان بودن سن شناسنامه اي و سن حقيقي کودک.) پژوهشگران در نتيجه بررسي يافته هاي خود دريافتند در مدارس ومراکز آموزشي حافظه محور، آموزش بر مبناي فراگيري محفوظات بدون هيچ گونه آموزش بنيادي و سنجش ميزان توانايي و ناتواني هاي آشکار و پنهان دانش آموز شروع شده و با آغاز دوره واقعي درس و مدرسه- سال اول دبستان- تعداد بسيار اندکي از دانش آموزان مي توانند الفبا يا اعداد را شناسايي کرده و يا حتي آموخته هاي دوره پيش دبستاني را به ياد بياورند! در واقع به عقيده پژوهشگران، اين دانش آموزان هيچ خاطره اي از محفوظات دوره پيش دبستاني خود به ياد نمي آورند و مانند آن است که از ابتدا به آنها چيزي آموزش داده نشده و يا اگر داده شده بسيار ناقص و نامفهوم و غيراصولي بوده است. نتايج تکميلي پژوهشگران با بررسي بيشتر به نکات ديگري نيز دست يافتند. به اين معني که نه تنها دانش آموزان بلکه مربيان اين قبيل مدارس و مراکز آموزشي نيز با مشکلات متعددي به اين شرح روبرو هستند: - ناهمخواني ميزان تحصيلات و دوره آموزشي که آموزگار در آن تدريس مي کند؛ به عبارتي پايين بودن سطح تحصيلات آموزگار از دوره آموزشي- نداشتن مهارت کافي در تدريس- آموزگاران اغلب اولين يا دومين سال تدريس خود را سپري مي کنند (توجه کنيد به تحصيلات پايين آموزگار و دوره آموزشي آموزگار-) دريافتي- حقوقي- بسيار پايين آموزگار؛ اغلب به صورت حق التدريسي حقوق دريافت مي کنند- امکان دسترسي به منابع اطلاعاتي وجود ندارد واينترنت و کامپيوتر وسيله اي تجملي انگاشته مي شود. بررسي هاي بيشتر نشان داد علاوه بر نکاتي که پيش از اين درباره شرايط مدارس و مراکز پيش دبستاني برشمرديم؛ مشکلات ديگري نيز در اين بخش ها به چشم مي خورد- محيط مدرسه يا مرکز پيش دبستاني، محيطي دوست داشتني و زيبا براي دانش آموزان نيست و کهنگي و فرسودگي در همه جا به چشم مي خورد - به دانش آموزان و آموزگاران توجه نمي شود و آنها نيز نوعي ابزار محسوب مي شوند -امکان دسترسي به منابع اطلاعاتي وجود ندارد. کتابخانه مدرسه تنها مرکزي براي تجمع کتابهاي غيرآموزشي و نامتناسب با سن کودکان و دانش آموزان است- نه تنها اينترنت و کامپيوتر در مدرسه به چشم نمي خورد، بلکه مسئولان مدرسه آن را وسيله اي تجملي دانسته و از خريد کامپيوتر طفره مي روند- نيازهاي اوليه دانش آموزان ناتوان- گاه در بين دانش آموزان، دانش آموزاني با معلوليت جسمي ديده مي شوند- ناديده گرفته شده و به هيچ وجه خدمات ويژه اي به آنها ارائه نمي شود- آموزش در درجه دوم اهميت بوده و به جاي آموزش تنها به پرورش آن هم به صورت غيراصولي و با تنبيه، توبيخ و … اکتفا مي شود - مسائل محرمانه بسياري در مدرسه وجود دارد که براي محرمانه ماندن آن بين مسئولان مدرسه بويژه مدير و معاونان کنترل شديدي وجود دارد- در حين آموزش، از هيچ گونه وسيله کمک آموزشي استفاده نمي شود - دانش آموزان مدارس حافظه محور حق هيچ گونه ابراز عقيده اي نداشته و تنها آموزگار حق صحبت و اظهارنظر دارد. به عبارتي آموزش يک طرفه است. نتايج نهايي با جمع بندي نتايج به دست آمده از پژوهش هاي صورت گرفته در مراحل گوناگون دريافتند اگرچه به طور کلي نمرات درسي دانش آموزان در دو درس رياضي و زبان- به عنوان دو درس شاخص- و تعليماتي درباره آموزش الفبا و اعداد در مراکز پيش دبستاني متکي بر آموزش حافظه محور بالاتر از دانش آموزان مدارس «خلاقيت محور» است، اما راندمان فراگيري درس زبان 0/24- درصد (منفي 24 صدم درصد) با درنظر گرفتن 0/86 درصد خطا و در درس رياضي 0/14- درصد (منفي 14 صدم درصد) با در نظر گرفتن 0/55 درصد خطا گزارش شده است. درواقع گرچه به ظاهر نمرات درسي بالاتر است؛ اما «راندمان فراگيري» منفي است. از سوي ديگر آموزش حافظه محور هيچ تاثيري بر دانش آموزان خلاق نداشته و نه تنها باعث پيشرفت تحصيلي آنها نمي شود بلکه عاملي بازدارنده جهت پرورش ذهني- فکري آنهاست. بنابراين پژوهشگران معتقدند سيستم آموزشي حافظه محور نه تنها تاثيري بر روند آموزشي دانش آموزان و کودکان پيش دبستاني ندارد بلکه تاثير بسيار منفي نيز بر روند آموزشي بويژه روند آموزشي دانش آموزان خلاق دارد. به عقيده پژوهشگران اگرچه به ظاهر نمرات درسي دانش آموزان حافظه محور بالاتر است اما راندمان فراگيري آن منفي بوده و اين شيوه آموزشي باعث عقيم شدن و عقيم ماندن خلاقيت ذهني دانش آموزان و ناتواني در تشخيص مهارت هاي فردي آنها مي شود، اين نکته حتي در دانش آموزان کند (ديرفهم) نيز صادق است.
منابع ومآخذ:
1- تعليم و تربيت در اسلام، استاد شهيد مرتضي مطهري
2-)
NEA
( انجمن بين المللي مطالعات آموزشي آمريکا
3- روانشناسي تربيتي، محمد پارسا
4- فرهنگ عميد
5- سايت اينترنتي رشد
6- روانشناسي پرورشي، علي اکبر سيف
مبلغ قابل پرداخت 16,000 تومان
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
آموزش نرم افزار حسابداری شالی (شرکت داده پردازی کاشان) آدرس سایت شرکت: https://kdps.ir/ مجموعه فایل PDF آموزش نرم افزار شالی شامل حساب و انبار + تمرین و حل تمرین ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...
دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...
برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
کتاب صوتی بسیار مفید #روانشناسی_تصویر_ذهنی اثر: #ماکسول_مالتز ترجمه: مهدی قراچه داغی کیفیت اجرا: خیلی خوب ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث دانش خانواده و جمعیت (بخش اول) همراه با پاسخ شامل: 9 جلسه تعداد صفحات: 11 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا فرمت: pdf ... ...
کتاب صوتی کتاب_واپسین_گفتار ( یا عالم اوراسینا) ازاسپالدینگ_نویسنده_کتاب_معبدسکوت ... ...
سکس آنان كه با سكس مخالف هستند زودتر به انزال میرسند، زیرا ذهن منقبض آنان عجله دارد تا از شر آن خلاص شود. پژوهشهای معاصر چیزهای بسیار تعجبآوری را میگویند، حقایق شگفتآور. برای نخستین بار، مسترز و جانسون Masters and Johnson در مورد آمیزش عمیق جنسی مطالعه علمی انجام ... ...
تعداد صفحات: 11 نوع فایل: WORD + فایل هدیه: نمونه مصاحبه تشخیصی افسردگی و اعتیاد (8صفحه) فهرست مطالب: شرح حال (مشخصات، علت ارجاع، شکایت عمده، مشکلات موجود و ...) معاینه وضعیت روانی تشخیص مصاحبه بخشی از متن فایل: م: خوابت چطوره؟ ب: زیاد خوب نیست، اگار ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت کیست هموراژیک تخمدان و درمان آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهکیست تخمدان هموراژیک چیستانواع کیست هموراژیککیستهای فولیکولارکیستهای لوتئالعلائم کیست هموراژیک علت کیست هموراژیک عوارض کیست ... ...
دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...
عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26 پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی فونت ... ...
دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf Solutions Manual for Design and Analysis of Experiments – 8th حل تمرین های کتاب طراحی و تحلیل آزمایش ویرایش 8 فصل های 2 تا 15 814 صفحه pdf ... ...
جزوه امور مالی و حقوق عمومی و دولتی با دیدگاه کاربردی در دفاتر اسناد رسمی آماده برای دانلود مشخصات استاد: سید علیرضا طباطبایی بافقی سردفتر اسناد رسمی 3 یزد و عضو جامعه سردفتران استان یزد تعداد صفحات: 143 فرمت: پی دی اف PDF حجم: 3 مگابایت کیفیت: عالی نوع جزوه (تایپی ... ...
عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت چیستی انسان (2) درس 10 فلسفه پایه یازدهم انسانی فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 18 پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...
نوع فایل: power point فرمت فایل: ppt and pptx قابل ویرایش 12 اسلاید قسمتی از متن پاورپوینت: بخش 18 تعیین نوع کسب و کار کسب و کاربه تمامی فعالیت های تولیدی، خدماتی، خرید و فروش کالا ها با هدف سودآوری، کسب و کار گویند. فروش و انتقال کالا ها و ... ...
مشخصات فايل نام فايل:دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP ابعاد:3712*5249 PIX کيفيت: 300 DPI ويژگي هاي فايل فایل اصلی(Original file) کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران ... ...
عنوان پاورپوینت درسی : دانلود پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی پایه دوازدهم فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 27 شامل: متن درس و شعر، معنای روان متن درس و شعر، معنای واژگان مهم، آرایه ها، کارگاه متن پژوهی همراه با جواب، قلمرو زبانی، قلمرو ... ...
نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها: 43 اسلاید تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...
مجموعه "اسکیس معماری از بناهای ایرانی" این مجموعه شامل 225 تصویر اسکیس و کروکی معماری از بناهای مختلف ایرانی می باشد. ... ...
عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش تعداد اسلاید: 26 پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین ... ...
امروزه کمتر کسی پیدا میشود که از ارز دیجیتال و فارکس نشنیده باشد و قطعا این یک فرصت استثنایی برای ما ایرانیان است که بتوانیم درامد دلاری داشته باشیم . ولی اگر با اصول کار و تحلیل ها آشنا نباشیم ممکن است سرمایه ما از دست برود. ولی با پدیدار شدن هوش مصنوعی دیگه نیازی به یاد ... ...
جزوه معتبر درس الاستیسیته آماده برای دانلود مشخصات دانشگاه: صنعتی شریف استاد: دکتر محسن اصغری تعداد صفحات: 90 فرمت: پی دی اف PDF کیفیت: خوب حجم: 20.6 مگابایت نوع جزوه (تایپی یا دست نویس): دست نویس ... ...
دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 44 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...